הפצע טרי: הקואליציה מתמהמהת עם חוק הנכים חרף הבטחות האופוזיציה

איתי גדסי No Comments on הפצע טרי: הקואליציה מתמהמהת עם חוק הנכים חרף הבטחות האופוזיציה

חוק הנכים הממשלתי טרם עלה להצבעה: הסיבה? הקואליציה רוצה ביטחון לרוב | האופוזיציה התחייבה שלא תצביע נגד אבל אחרי הפרת התחייבות שגררה הפלת חוק, בקואליציה מתקשים להאמין

שר הרווחה, חיים כץ צילום: עמית שאבי
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הצעה ממשלתית של שר העבודה והרווחה חיים כץ להעלאת קצבאות הנכות בהיקף של 4.241 מליארד ש"ח הכוללת את עיגון ארבע הפעימות והצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק כמו גם התוספות לנכים בגיל זקנה, לעיוורים ולילדים.

על פי מקורביו, בכוונת השר חיים כץ להעביר את הצעת החוק בקריאה ראשונה במליאת הכנסת עוד השבוע.

לאחר שהתפרסם כי הקואליציה מתעכבת עם העברת החוק בשל סירובה להסתמך על התחייבות האופוזיציה שתסייע לרוב שיצביע בעד, פרסם יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזציה, יואל חסון כי מבחינת האופוזיציה, לא צפויה כל התנגדות. "לאחר שתוכנן להעלות היום את חוק הנכים למליאת הכנסת, אני שומע שהקואליציה מבקשת שוב לדחות את ההצבעה, בגלל אי נוכחות מספקת של חברי הכנסת של הקואליציה".

"מבחינתנו" מבטיח חסון "האופוזיציה תתמוך בכל המהלכים הן בועדת הכנסת והן במליאה הקשורים לחוק הנכים, אין שום סיבה לדחות את ההצבעה ולהמשיך בהתעללות הנוראית הזו בציבור הנכים. על חוק הנכים מצביעים היום. אין תירוץ לדחייה" אמר חסון.

אלא שמה שחסון לא מציין זה את הפרסת הסיכומים שהיתה אמש. בהצעת חוק ממשלתית שמטרתה להפחתת בירוקרטיה בסיעוד, היתה התחייבות של האופוזיציה שלא להצביע נגד אלא שההתחייבות הופרה והחוק נפל. משכך, אם כן, ניתן להבין את חשש הקואליציה להעלות את החוק על אף התחייבותה המפורשת של האופוזיציה.



0 תגובות